News Ticker

Książka Mateusza Torzeckiego „Okładki płytowe”. Premiera już w połowie grudnia 2015

Aktualności

Mateusz Torzecki (ur. 1986 w Poznaniu) – kulturoznawca, doktor nauk humanistycznych, absolwent warszawskiego Uniwersytetu SWPS. / fot. Aneta Goraj

Książka Mateusza Torzeckiego Okładki płytowe. Rzecz o wizualnym uniwersum albumów muzycznych to pionierska rozprawa, porządkująca nieopisane dotąd przez badaczy rejony kultury popularnej, poświęcona funkcjom użytkowym i wartościom artystycznym okładki płytowej.

Autor rekonstruuje historię obwolut płytowych, rozważa zjawisko repetycji jako fundamentalnej zasady obowiązującej w świecie twórców i odbiorców muzyki popularnej, interpretuje najważniejsze w jej dziejach projekty okładek płytowych, m.in. twórców takich jak: Andy Warhol (The Rolling Stones, John Lennon), Storm Thorgenson (Pink Floyd, Led Zeppelin), Roger Dean (Yes, Budgie), Vaughan Oliver (4AD), Peter Saville (Joy Divivsion, New Order), Reid Miles (Blue Note), Alex Steinweiss (Columbia). Tradycyjne okładki – jak udowadnia Mateusz Torzecki – wciąż odgrywają ważną rolę w recepcji muzyki, mimo ekspansji nowych sposobów dystrybucji i słuchania.

Okładkę książki przygotował wybitny polski twórca obwolut płytowych Rosław Szaybo (w latach 1973-1988 dyrektor kreatywny CBS, pomysłodawca serii i logo Polish Jazz, autor okładek m.in. Judas Priest, The Clash, Leonarda Cohena, Fleetwood Mac, Eltona Johna).

Roslawa Szaybo - plakacista, fotograf i projektant okladek plyt i ksiazek. / fot.Krzysztof Zuczkowski/Forum

Roslawa Szaybo – plakacista, fotograf i projektant okladek plyt i ksiazek. / fot.Krzysztof Zuczkowski/Forum

Słów kilka o samym autorze książki:

Mateusz Torzecki (ur. 1986 w Poznaniu) – kulturoznawca, doktor nauk humanistycznych, absolwent warszawskiego Uniwersytetu SWPS. Muzykofil, kolekcjoner płyt. Jego zainteresowania badawcze obejmują problematykę muzyki popularnej, zagadnień związanych z ewolucją jej dystrybucji oraz z krytycznym i społecznym odbiorem sfery dźwiękowej.

Publikacja została dofinansowana przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Książkę można zamawiać w formie przedsprzedaży w oficjalnym sklepie Fundacji Instytut Kultury Popularnej: fundacja-ikp.pl/sklep w cenie: 30 zł (cena okładkowa 35 zł). Tak prezentuję się okładka.

Książka Mateusza Torzeckiego Okładki płytowe. Rzecz o wizualnym uniwersum albumów muzycznych (2015)

Książka Mateusza Torzeckiego Okładki płytowe. Rzecz o wizualnym uniwersum albumów muzycznych (2015)

Zamówienia złożone do 10 grudnia 2015 objęte są dodatkowo darmową przesyłką na terenie Polski. Warunkiem otrzymania darmowej przesyłki jest polubienie profilu Fundacji Instytut Kultury Popularnej na Facebooku: https://www.facebook.com/fundacjaikp

Więcej informacji na oficjalnym profilu autora: www.facebook.com/mateusztorzeckiokladkiplyt

Poprzedni post
Następny post

Komentarze

komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie pojawi się na stronie.